onsdag 31 december 2014

Gott Nytt år!

Varje nyårsafton eldar vi upp de rishögar vi dragit ihop under året för att kunna börja på nya. Det känns lite som slöseri att bara använda all denna energi till att grilla korv vilket är den nuvarande modellen.
 Vi tar numera undan de delar som kan täljas till skedar eller smörknivar, tar vara på det som kan eldas i spisen och kör en hel del i kompostkvarnen. Trots detta blir det en jättehög varje år.
Tar gärna emot kloka som galna ideer på användning av ris, grenar, stubbar, kvistar etc till nästa år.
Häftigt med 2015 då ska jag bara göra en massa kul. Med det menas snickra och slöjda och bygga lite.
På en av mina sidor ovan börjar jag nu publicera mina alster för allmän beskådan - tänker att jag kanske lägger ner mer omsorg på kvaliteten om jag gör på detta sätt. Tjuvstartar året med en sked som just blev klar. Gott nytt år!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar