söndag 28 december 2014

Värre än värst

Har ju beslutat mig för att få ordning på verkstaden nu när jag snart har den för mig själv. Men blev smått deprimerad när jag efter stadsturen över jul kollade läget. Se bilder ovan. Lät den här dagen gå utan större åtgärder. Fick trevligt besök också av vänner som vi inte träffat på flera decennier!? Latheten gör antagligen att det inte blir nåt gjort förrän nästa år. Nyårslöftet får väl bli - renoverad verkstad! Å andra sidan brukar ju nyårslöften inte hållas så jag kanske lovar något mindre viktigt. Man kanske ska lova att börja röka, sluta motionera, äta mer fett, dricka mer alkohol, köpa större bil med V8 motor, använda mer konstgödsel, lägga ner komposterna ett nyårslöfte säkrar ju att dessa beteenden inte blir genomförda under året.
På tomten och runt om i skogen har flera askar fallit i senaste stormen. De har asksjuka och faller utan rotfällen - inga rötter kvar. Blir till att ta fram motorsågen och fixa ved till nästa år! Ask brinner bra. En del kanske kan bli möbler - är ju redan torkat virke!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar