onsdag 24 december 2014

Tji fick jag!



Det var ingen överhandsfräs, ingen dyckertpistol och inga delar till en växellåda i paketet. Det var en MIG svets – precis vad jag behöver – hur kunde jag glömma att det var etta på listan? Nu kan jag ju svetsa delar till mina maskiner – jiggar och annat.  Är det inte fantastiskt att familjen vet vad man behöver innan man själv förstår det. Möjligen kan det finnas en baktanke då dotter senaste tiden pratat om ett soffbord i stål med stenskiva - men det är säkert bara en paranoid vanföreställning.  I morgon blir det till att hitta ett par järnbitar att börja pröva på – kanske en ställning för att lagra allt trä som ska torka på verkstadsvinden till möbelkvalitet. Det artar sig till ett spännande år när trädrömmar kompletterats med stål. Fick också en bok om ölbryggning – där kanske svetsen kommer till användning när det maskineriet ska byggas. Verkar inte bli problem med att hitta sysselsättning närmsta tiden alltså! Nån som brygger öl därute? Hur börjar man?  Ett sätt är väl att läsa boken – vilket jag börjar med NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar